SuperMoto Junkie banner

HUSABERG FS 570 betrouwbaarheid? Hulp nodig aub

63K views 51 replies 13 participants last post by  bfinkboh  
#1 ·
Hé jongens!

Ik wil dit draadje starten omdat ik binnenkort een nieuwe motor krijg, maar ik kan echt niet beslissen. Ik heb meer informatie nodig over de FS 570. Nadat ik mijn 450 EXC Supermoto heb opgeblazen en hem voor 1600 euro heb laten repareren, ben ik een beetje achterdochtig over al die lichtgewicht motoren met superveel pk :D

Daarom wilde ik een SMC 690 kopen. Maar nu zag ik een FS met slechts 2700 km voor 6500 euro in de buurt van mijn stad. Mijn vragen zijn: heeft iemand een link naar het servicehandboek etc.? Ik heb gehoord dat de nieuwe motoren echt betrouwbaar zijn, maar wat betekent betrouwbaar? Begrijp me niet verkeerd, een olie- en filterwissel is voor mij geen onderhoud. Maar hoe vaak moet ik de zuiger, cilinder, lagers etc. vervangen? Ik heb met een paar HBG-dealers gesproken, ze vertelden me allemaal dat het echt betrouwbaar is en dat het gemakkelijk 15000 km zonder problemen haalt en dat ze nog nooit van grote motorstoringen op de nieuwe motoren (FE en FS) na 2009 hebben gehoord. Maar het zijn dealers en ze willen hun sh*t verkopen^^

Ik wil er niet mee pendelen, alleen voor straatraces, meestal tussen 50-120 km/u. Misschien 6000-8000 km per jaar met een paar weekendtrips. En een beetje racen op het circuit ;)

Enige gedachten of meningen hierover? Vertel me je mening!

Groeten uit Duitsland :coffee:

#2 ·
Mahlzeit Leyf!

... I dont want it to commute, just for street racing, mostly between 50-120 km/h. Maybe 6000-8000kms per year with a few weekend trips in it. And a bit track racing ;) ... Any thoughts or meanings about that? Tell me your oppinion!
6000-8000 kilometer per jaar?! Hm... dat klinkt meer als rondrijden (in de stad/het openbaar vervoer?). Ik zou daar geen Husaberg voor willen gebruiken, voornamelijk vanwege de korte olie- en filterverversingsintervallen... ja, ik ben het luie type :)
Alle Husaberg-rijders die ik ken, nemen hun Bergs alleen mee naar het circuit. Ze rijden modellen van 2008 tot 2010, voor zover ik weet. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de SMR Huskies beter werken voor dit "rondhangen in de stad" en af en toe weekenden op het circuit. Hoewel ik de Husky niet meer op de weg rijd... het circuit is gewoon te leuk en rijden op de weg wordt snel saai als je het circuit eenmaal hebt geproefd.

Met uw beoogde gebruik zou ik de SMC aanbevelen, hoewel het niet zo leuk zal zijn op het circuit in vergelijking met Husabergs of Huskies vanwege de slechtere vermogen-gewichtsverhouding.

Gruß...

MacSlow

#4 ·
Hé, ik denk niet dat 5000-8000 km per jaar zoveel is als een forens in een jaar zou rijden. Ik denk dat dit normaal is, want in de zomer rijd ik veel. Misschien 4 keer per week. Ik wil niet de hele tijd op het circuit racen. Ik wil een motorfiets om te kunnen rijden wanneer ik wil rijden, niet eerst op het circuit etc. Ik wil onafhankelijk zijn van racetijden etc. en ik wil met vrienden rijden. Zijn er hier Husaberg-gebruikers met een hogere kilometerstand?

#8 ·
75 uur en 3500 km, alles OK.
1e service na 1 uur, 2e na 15, 3e na 25, 4e na 50 en nu om de 25 uur.
Voor zover ik weet zijn er geen verschillen in de motor tussen beide modellen.
Ververs gewoon de olie en het oliefilter, controleer de magneet van de aftapplug op vreemde dingen en het komt helemaal goed.
Veel afgetrapte offroad bergen bij mijn dealer zonder 0 motorproblemen!

#15 ·
Ik pendel op de mijne en rijd er hard mee. De mijne heeft nu 125 uur en ik heb de kleppen nog niet hoeven te vervangen. Ik gebruik Motul 300V en ververs het elke 25-30 uur. Komt er redelijk schoon uit en de binnenkant van de motor is brandschoon. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met de motor. Ik ben dol op dit ding! Rij er gewoon de helft van, ik denk dat ze het waarderen.

#16 ·
Persoonlijk denk ik dat 200 uur best wel goed is... Ik ben het er ook mee eens dat 10 uur het maximum is voor olieverversingen... Koop Delo- of Rotella-olie in bulk, ook Hiflo-oliefilters in dozen van 12... lage toeren in de stad is wat de krukas belast... Persoonlijk zou ik de 690 kopen... hij is ontworpen voor wat je wilt... Als je weer een lagerkraker krijgt, neem dan in ieder geval een oliekoeler/res... Gebruik geen Motul... het is geitenpis, het maakt niet uit of de fabrikant het aanbeveelt of niet... Ik heb twee Berg 550 motoren versleten voordat ik het leerde...

#20 ·
2011 fs570

Het enige waar ik bang voor ben: lagers vervangen. Zuiger vervangen, kleppen afstellen, olie en filters zijn geen probleem.
Ik heb mijn 2011 vorig jaar februari gekocht. Heeft nu ongeveer 1500 mijl (2500 km) op de teller staan. De motorfiets is geweldig geweest. Persoonlijk maak ik me geen zorgen over de levensduur van de motor. Ik probeer de olie om de 15 uur te verversen, maar ben wel eens 20 uur doorgereden. Mijn motor is van binnen schoon (voor zover ik heb kunnen zien zonder hem helemaal te openen) en loopt perfect. Geen problemen met de klepspeling. Niets. Hij draait gewoon elke keer hard. Ik heb het gevoel dat je er een kunt kopen zonder je zorgen te hoeven maken over grote problemen. Dat gezegd hebbende, als je een gebruikte koopt, weet je nooit hoe de machine is verzorgd, dus wees voorzichtig.

#23 ·
Interessante lectuur
'Ik heb hetzelfde in gedachten als Lefy
Maar ik heb toch besloten om voor de SMC R te gaan
Ook al is hij wat zwaarder, ik ben van plan om die dikke bitch op dieet te zetten met wat Alpina wielen, een nieuwe koplamp, KN filter en zo
Het zou lichter moeten zijn :)

Maar ja, succes Lefy, vertel me hoe blij je bent met de 570

#24 ·
Hé ghostrider! Ja, dat zal ik doen. Na lange slapeloze nachten heb ik besloten om voor de fs te gaan. Een vriend van mij is monteur en heeft naar de motor van de fs etc. gekeken en zei dat het geen probleem is om hem te repareren. Dus het is geen risico meer voor mij om het te kopen :)

#26 · (Edited)
Dit ding omhoog duwen.
Nadat ik mijn plan bijna had gevolgd, kocht ik Alpina-wielen +++
Ik heb besloten dat ik toch een FS 570 wil. Dus ik zal zowel mijn 450R als mijn 690 smc verkopen :hmmm:
Je hebt het nu een jaar? Volgens de post
Hoe voelde het, had je er spijt van? Zou je iets anders hebben gedaan?

#27 ·
Dit ding omhoog duwen. Nadat ik mijn plan bijna had gevolgd, kocht ik alpina wielen +++ Ik heb besloten dat ik toch een fs 570 wil. Dus ik zal zowel mijn 450R als mijn 690 smc verkopen :hmmm: Heb je hem nu al een jaar? Volgens de post Hoe voelde het, had je er spijt van? Zou je iets anders hebben gedaan?
Hé, nee, ik heb hem na misschien 4 maanden verkocht. Ik had er alleen maar problemen mee, hoewel hij maar ongeveer 60 uur had. Ik heb er veel geld aan uitgegeven, maar hij had nog steeds enorm veel problemen. Dus ik heb hem afgelopen augustus verkocht en een 2011 250 KTM SXF Musquin gekocht omdat ik 100% offroad wilde gaan. Maar ik denk niet dat dit voor alle FS 570's geldt, ik had gewoon een slecht model. Als ik ooit rijk word, koop ik er weer een :D Maar voor nu ben ik tevreden met mijn motorcrossfiets.

#32 · (Edited)
Ik ben een straatvandaal met een 690SMC (654cc met evo2 upgrade) en race met een FS570 met een paar behoorlijke onderdelen erop (voornamelijk handling mods maar een paar pk mods).
690 schijt op de 570 als het om de straat gaat.
Zelfs wheelies beter, sneller in een rechte lijn, de onderhoudsinterval is enorm, behoorlijke actieradius als je niet op sportmotoren jaagt!
Beide zijn zeer betrouwbare motoren, begrijp me niet verkeerd.
Meer dan 50.000 km op de 690. Geen problemen. Onderdelen verzamelen voor een 690cc revisie.
108 uur op de berg en net een waterpompaafdichting geblazen en de koppeling hoofdcilinder afdichting lekte.