SuperMoto Junkie banner

Weet iemand de acceleratietijd 0-60 voor supermotard?

37K views 23 replies 19 participants last post by  Rainmann  
#1 ·
Hallo

Ik heb een KTM 520 exc 2002 omgebouwd tot supermoto.

Heeft er al iemand zijn acceleratietijd van 0-60MPH (0-100 km/u) gemeten?

Ik zou graag de tijd van 0-60 willen weten voor:

standaard KTM 525 SMR of 525 exc omgebouwd tot TARD?
of een andere SM-achtige CRF 450, YZ 450, husaberg 650, husqwarna SMR 570 enzovoort

of gewoon een vergelijking: zou een 525 SMR een YZF R1 verslaan in een 0-60 tijd (dragrace van 0-60 mph)?

#4 ·
Dat is een moeilijke meting om te doen, en is eigenlijk meer gebaseerd op de vaardigheid van de rijder dan op de machine. Het lanceren van een sumo vanuit stilstand vereist enige finesse met de koppeling en het gaspedaal om te voorkomen dat hij achterover slaat.

Dat gezegd hebbende, zou ik mijn geld op de R1 0-60 zetten. Een tard zal 2-3 keer moeten schakelen om 60 te bereiken. De R1 kan het met de standaard gearing in de 1e versnelling.

#7 ·
Misschien kan ik die vraag vandaag voor je beantwoorden. Onze lokale dragstrip houdt vandaag een 'King of the track'-dag en ik denk erover om mijn motor (06 450smr) daarheen te brengen om te zien wat hij kan. Ik weet dat het anders zal zijn omdat ik nog nooit een echte start op de KTM heb gemaakt, maar ik heb wel eeuwig MX geracet en was best goed in starts op beton, dus dat kan helpen, ook al was het beton daar maar een paar meter lang.

#8 ·
Een kerel heeft een video opgenomen op een drz 400sm...het lijkt dicht bij de 4 seconden te zitten. Ik geloof dat zijn lancering niet perfect was...dus misschien minder. Eén ding hebben we: koppel en minder gewicht...dus een goede lancering van een sumo zal, imho, een goede lancering op een racefiets verslaan.

Maar over het algemeen winnen ze...ik denk dat het sowieso close is...

#10 ·
hallo

Ik heb een KTM 520 exc 2002 omgebouwd tot supermoto

Heeft iemand ooit zijn acceleratietijd van 0-60MPH gemeten? (0-100 km/h)?

Ik zou graag de tijd van 0-60 willen weten voor:

standaard KTM 525 SMR of 525 exc omgebouwd tot TARD?
of een andere SM-achtige CRF 450, YZ 450, husaberg 650, husqwarna SMR 570 enzovoort

of gewoon een vergelijking: zou een 525 SMR een YZF R1 verslaan in een 0-60 tijd (dragrace van 0-60 mph)?
ik heb een 01' 520 EXC voor de straat en de trail gearing was echt niet bedoeld voor de straat, maar hij is nog steeds sneller dan 90% van de auto's onder de 80 mph.

maar de mijne heeft nu de noppenbanden, hebben 17's ĂĽberhaupt invloed op de snelheid?
hmmm kleiner wiel zou iets sneller moeten gaan, een beetje zoals het vertragen met een kleiner tandwiel voor een hogere topsnelheid, hebben de wielen/velgen hier invloed op?

#11 ·
Ik ontdek dat sportmotoren zoals R1, zxr 750 3 seconden van 0-60 hebben, dat zijn fabrieksgegevens. Als de sumo onder de 4 seconden zit, is dat niet zo'n groot verschil met sportmotoren van 0-60. Natuurlijk hangt het ook af van de vaardigheden van de rijder, het gewicht van de rijder enzovoort. Op mijn sumo doe ik graag een roll-on gas, ik zit in de derde versnelling en bij ongeveer 5000 tpm, rijdend op ongeveer 35 MPH, dan geef ik gas tot maximale toeren en de motor trekt als een gek. De enige aanpassing die ik heb, is een hardere achterveer en een half lichter en kleiner vliegwiel van SMR 525 2003 met stator ook van smr 525, de CDI is oem. Ik heb de CDI vervangen door .200 van 450 sx 2003 maar ik vond het niet leuk. Welke CDI raad je aan voor nog betere resultaten - meer vermogen bij hoge toeren - dat vind ik leuk - vermogen bij hoge toeren zoals 2-takt motoren?

#13 ·
Waarschijnlijk geen enorm verschil in 0-60, maar ik zou niet verwachten dat ik een echte sportmotor versla. Ik heb een stoplichtrace gedaan met een vriend op zijn SV650 (wat zeker niet de snelste sportmotor is) en hem verslagen. MAAR... ik weet niet of hij zijn motor zo hard heeft aangedreven als hij had kunnen doen. Misschien wel... maar ik weet het niet zeker. We zijn niet boven de 70 mph gekomen. Ik denk niet dat hij van me weg zou zijn gegaan tot 80+.

#14 ·
Supersportmotoren en dergelijke hebben meestal een zeer lange eerste versnelling, dus bij de meeste van die motoren duurt het even voordat ze goed op weg zijn, maar als ze eenmaal op gang zijn, is het moeilijk of bijna onmogelijk om bij te blijven. Supersportmotoren trekken tegenwoordig gemakkelijk 60 in hun eerste versnelling, dus voordat ze ĂĽberhaupt de kans krijgen om naar de tweede versnelling te schakelen, kijk je al naar een aanzienlijke snelheid. Het belangrijkste voordeel dat we hebben, is het gewicht en het feit dat we direct vermogen hebben zodra we het gas intrappen, dus in een korte sprint hebben we de overhand, maar alles boven de 60 mph, met andere woorden, zodra die supersportmotoren hun hogere toerentalbereik bereiken en hun volledige vermogen inschakelen, maken we weinig kans, maar dat is dan wel racen in een rechte lijn :D

#15 ·
Ik heb net mijn zx10 verkocht om naar de motard-wereld te komen, en even ter info: hij zou in de eerste versnelling 105 aangeven. Dus niet alleen zal een liter een tard in de acceleratie doden, maar hij kan er ook voorgoed vandoor gaan in de eerste versnelling...lol Supersportmotoren (600's) zullen in de eerste versnelling ongeveer 60 mph rijden. Dat gezegd hebbende, ik hou tot nu toe van mijn tard! Geen spijt!

#16 ·
Mijn 600 doet ruim 96 km/u in de 1e versnelling. De GSXR's hebben de langste versnellingen van alle 07 SS 600's volgens de test van Sportbike magazines. Ik zou mijn 1e versnelling moeten uitdraaien, maar ik ben er vrij zeker van dat deze rond de 120 km/u zit.

#17 ·
Veel 600's zijn moeilijk te lanceren vanwege het slechte koppel bij lage toeren en de hoge gearing. Veel 1000's laten de band ECHT gemakkelijk oplichten en verpesten je lancering. Supersportmotoren vreten een brommer levend op in een 1/4 mijl en behoorlijk slecht in de 1/8. In mijn ervaring (die beperkt is) kan ik de meeste van de startlijn halen, maar als ze me op 50-60 voorbij komen, zuigt het de stickers van je motorfiets.

#18 ·
Mijn R1 zal mijn SMR 0-60 een pak rammelen. Ik heb een paar keer met sportmotoren uit stilstand geracet en ze behoorlijk eerlijk gehouden, tot hun ontzetting. Rijvaardigheid speelt een grote rol. Als je echt wilt giechelen, ga dan naast een RUB op een Harley met een luide uitlaat staan...:burnout:

#20 ·
Billy 31:
Meestal kun je een sumo harder lanceren dan een dual sport. Het verschil in tractie is duidelijk. Hoewel de velg kleiner is, is de diameter van de achterband meestal erg dichtbij. Het grootste verschil is de twee inch daling aan de voorkant door het veel kleinere wiel.

#23 ·
Ik weet dat ik zei dat ik gisteren met mijn motor op de 1/4 mijl zou rijden, en dat heb ik gedaan. Ik was verrast hoe langzaam het ging, maar hier zijn de tijden, alleen ter referentie.

Ik ga het hele ding voor de snelste run opsommen.

r/t: .207
60: 2.299
330: 5.971
1/8: 9.249
mph: 73.29
1000: 12.233
1/4: 14.911
mph: 82.24

De snelste 60 was 2.211, mijn snelheden in de 1/4 waren tussen 81.75 en 82.84, en mijn et waren 14.911 14.918 en 14.947.

Ik zou het veel beter kunnen doen als ik de motor opnieuw zou vertanden (standaard 14:45 nu), en als ik meer dan één run tegelijk zou kunnen doen. Ik was 5 uur op de baan en kreeg maar 4 runs, waarbij de laatste twee ongeveer 45 minuten uit elkaar lagen. Ik kan het misschien zelfs beter doen als ik niet 270 pond weeg, maar daar gaat het niet om.

#24 ·
Ik moest stoppen met rond te sluipen en hierop reageren. Het klinkt alsof sommigen van jullie best wel mooie street tards hebben. Mijn 02 MXC 520 (opgeboord naar een 570 naast vele andere prestatie mods) zal de 600 crotch rockets absoluut wegblazen tot ongeveer 110 als ik geen versnellingen meer heb. Ik bedoel ze WEGBLAZEN - zelfs op het achterwiel. En zal zij aan zij blijven met de 1000's tot ergens rond de 80 als ze schakelen. Ik kan ze niet inhalen, maar ze kunnen niet wegkomen. Die motoren maken gewoon niet veel vermogen totdat je de toeren omhoog gooit. De grote thumpers hebben nekbrekend koppel direct vanaf stationair. Als je een goede start hebt, zullen het lichte gewicht en het killer koppel een sportmotorrijder met zijn mond open achterlaten. Natuurlijk zou ik het niet weten - racen op de weg is illegaal. Dat is gewoon wat ik heb gehoord. :rolleyes: Maar uiteindelijk is het een moot point. Geen van hen zal kunnen bijbenen als je de bochten ingaat.... :bike: