SuperMoto Junkie banner

160 dopasowanie opony...4,25" lub 5"

2 reading
278K views 278 replies 120 participants last post by  wsmc549  
#1 · (Edited)
Myślę, że to jedno z najczęściej zadawanych pytań, czy używam 160 na kole 4,25, czy też wybieram 150?? Postanowiłem więc sprawdzić oba opony za pomocą zdjęć, aby pokazać różnice w profilu....

Opona to Pirelli race rain, 160/60/17 ustawiona na 24 psi, na pierwszym zdjęciu kombinacja 5"/160 znajduje się na górze zdjęcia. Na drugim zdjęciu kombinacja 5"/160 znajduje się po prawej stronie zdjęcia.

Jeśli koła miałyby slicki, różnice byłyby o wiele bardziej oczywiste. Tak, niektórzy producenci robią nieco węższe 160, a niektórzy są faktycznie nieco szersze, ale rozumiecie ideę......

Mam więcej zdjęć, jeśli potrzeba....i TAK opona jest założona odwrotnie....:twofinger
 
#3 ·
Właśnie dostałem oponę 160 do mojego XR. Jeszcze jej nie założyłem, ale z ciekawości wziąłem miarkę i zmierzyłem od dołu ścianki bocznej do ścianki bocznej i wyszło 4 3/4 cala....myślę, że jak ją wcisnę na moją felgę 4,25 cala, to będzie naprawdę zaokrąglona:headshake:headscrat
 
#4 ·
160 na 5" wygląda dobrze, Brian. Idealnie. Działałoby na 4 1/4, ale jest za bardzo ściśnięty. Zagięcie odciętej części bieżnika do miejsca, gdzie jest pionowa z obręczą, nie jest dobre. Byłbym ostrożny przy prawdziwych kątach pochylenia na mokrej nawierzchni z 160 na 4,25. 150 na 4 1/4 byłoby dobre i faktycznie działałoby lepiej niż 160. :)
 
#6 ·
160 na 5" wygląda dobrze, Brian. Perfekcyjnie. Działałoby na 4 1/4, ale jest za bardzo ściśnięty. Zwijanie przyciętej części bieżnika do miejsca, gdzie jest pionowa z obręczą, nie jest dobre. Byłbym ostrożny przy prawdziwych kątach pochylenia na mokrej nawierzchni z 160 na 4,25. 150 na 4 1/4 byłoby dobre i faktycznie działałoby lepiej niż 160. :)
przechyliłem oba w garażu, a 4,25 ze 160 ma połowę kontaktu z oponą...
 
#5 ·
Hej Brian - myślę o założeniu 5-calowego koła CBR do mojego berga. Dopiero zaczynam myśleć o tym, jak bardzo przesunąć koło, aby zminimalizować ocieranie łańcucha. Jeśli masz czas, czy mógłbyś zmierzyć odległość między lewym wahaczem a oponą, a także między łańcuchem a oponą? Dzięki
 
#8 ·
Hey Brian - I am looking at putting a 5" CBR wheel on my berg. Just starting to think about how much to offset the wheel to minimize chain rub. If you get a chance would you measure the distance between the left swing arm and tire, as well as between the chain and the tire? Thanks
Sure... I'll do it tonight....:thumbup:
 
#9 · (Edited)
Steve....Użyłem mikrometru, aby upewnić się, że moja oś jest idealnie prosta przed pomiarem....więc oto co dostałem...Pomiędzy łańcuchem a krawędzią opony mam 6,3 mm, po tej samej stronie, ale na najniższej krawędzi obręczy mam 29,5 mm do wahacza.Po stronie hamulca opony mam 4,0 mm pomiędzy krawędzią opony a wahaczem....pomiędzy najniższą częścią obręczy a wahaczem mam 21,3 mm..... Przy okazji, oś jest w 3/4 drogi do przodu motocykla.....(w gnieździe wahacza...)Więc to ćwiczenie tak naprawdę mi pomaga, ponieważ właśnie zdałem sobie sprawę, że muszę trochę wyregulować szprychy, aby pociągnąć oponę trochę w stronę łańcucha, ponieważ wydaje się, że mam więcej miejsca...w zasadzie wycentrować koło pomiędzy ramieniem a łańcuchem.....Jak dotąd nie miałem żadnych problemów z ocieraniem.....Mój KTM ma dokładnie takie same prześwity w tych samych miejscach...więc przesunę oba moje 5" koła....4,25" na zdjęciach były oryginalnie dostarczone z motocyklem, więc je zachowałem......Niewiele wiem o stałych kołach, ale na twoim miejscu kupiłbym kilka różnych grubości podkładek na wypadek, gdyby koło było zbyt blisko jednej strony..... Przy okazji, zdejmij aluminiową ramę z bloku łańcucha, używając tylko plastiku i użyj śrub maszynowych z łbem stożkowym i nakrętkami blokującymi, umieszczając nakrętki po zewnętrznej stronie motocykla...pomoże to dopasować 160 lub 165 pomiędzy wręgami....Mam nadzieję, że to pomoże....:D
 
#14 ·
#13 ·
Slicki to inny świat tostera.:) Zdejmij tego slicka 170 i wymień go na oponę 170 z bieżnikiem, tego samego producenta, a gdzieś coś obetrzesz. Opony z bieżnikiem są zawsze znacznie szersze niż slicki.
Każdy ma swoje zdanie w świecie motocykli, zawsze tak mówię i będę o to walczył do śmierci, ale 180 na kole 5" prawdopodobnie da ci tylko efekt fajnej, grubej opony i nic więcej. Motocykle sportowe potrzebują dużych opon z zupełnie innych powodów.
Ogólnie rzecz biorąc, najlepszy rozmiar opon do felg to:

Felga 4,25"-4,50" = opona 150 do 155
Felga 5,00" = opona 160 do 165 (+ kilka bardzo specjalnych, specyficznych dla SM slicków 170)
Felga 5,50" = opona 170 do 180
Felga 6,00" = opona 190 do 200

Mam koło 5,5" i największa opona, jaką kiedykolwiek na nim założę, to 170. Aprilla SXV 5.5 jest standardowo wyposażona w koło 5,5" i 180. I widziałem, jak ludzie zmagają się na torze z tą wielką oponą... waży więcej, więcej masy obrotowej na kole, trudniej przechodzić z jednej strony na drugą... prawdopodobnie dobrze na drodze, ale moim zdaniem za dużo na tor.

Proszę, nie mów mi, jak Daryl Atkins lub Benny Carlson jeżdżą z 5,5 i 180. Od każdej reguły są wyjątki, a ci faceci są wyjątkowi. Ponadto, jeśli kiedykolwiek będziesz mógł z nimi porozmawiać, zapytaj ich, jak długo zajęło im przyzwyczajenie się do tego dużego kawałka gumy.

Dla nas, zwykłych śmiertelników... najlepiej trzymać się tego, co producenci poświęcili tysiące godzin na opracowanie. Zrobili to właśnie dla ciebie.
 
#15 ·
Slicki to inny świat toster.:) Zdejmij tego slicka 170 i wymień go na oponę 170 z bieżnikiem, tego samego producenta, a gdzieś będziesz ocierał. Opony z bieżnikiem są zawsze znacznie szersze niż slicki.
Każdy ma swoje w świecie motocykli, zawsze tak mówię i będę o to walczył do śmierci, ale 180 na 5-calowym kole prawdopodobnie da ci tylko efekt fajnej, grubej opony i nic więcej. Sportowe motocykle potrzebują dużych opon z zupełnie innych powodów.
Ogólnie rzecz biorąc, najlepszy rozmiar opon do felg to:

Felga 4,25"-4,50" = opona 150 do 155
Felga 5,00" = opona 160 do 165 (+ kilka bardzo specjalnych, specyficznych dla SM slicków 170)
Felga 5,50" = opona 170 do 180
Felga 6,00" = opona 190 do 200

Mam koło 5,5", a największa opona, jaką kiedykolwiek na nim założę, to 170. Aprilla SXV 5.5 jest standardowo wyposażona w koło 5,5" i 180. I widziałem, jak faceci zmagają się na torze z tą wielką oponą... waży więcej, większa masa obrotowa na kole, trudniej przechodzić w przód i w tył... prawdopodobnie w porządku do jazdy po ulicy, ale moim zdaniem za dużo na tor.

Proszę, nie mów mi, jak Daryl Atkins lub Benny Carlson jeżdżą z 5,5 i 180. Od każdej reguły są wyjątki, a ci faceci są wyjątkowi. Ponadto, jeśli kiedykolwiek będziesz mógł z nimi porozmawiać, zapytaj ich, jak długo zajęło im przyzwyczajenie się do tego dużego kawałka gumy.

Dla nas, zwykłych śmiertelników... najlepiej trzymać się tego, co producenci opracowywali przez tysiące godzin. Zrobili to właśnie dla ciebie.
Chase, daleko ci do zwykłego śmiertelnika:infrandom:D Myślę, że wielu facetów, którzy "mogą" jeździć na tak dużych oponach, robi to, ponieważ mają przednie koła 16,5, potrójne offsety 6-8 mm, które mogą być również obniżone o 6-8 mm na widelcach... Dzięki za zamieszczenie tabel rozmiarów, właśnie miałem to zrobić...:thumbup:
 
#17 ·
Chcesz, żebym znowu wykopał moją tabelę rozmiarów opon? 160 nie zawsze oznacza, że opona ma 160 mm szerokości (z wyjątkiem metzlers).

W każdym razie, jest jeszcze jeden czynnik, który pomijasz w równaniu: elastyczność ścian bocznych.

Chodzi o oponę deszczową, do której najprawdopodobniej nie dotrzesz do samej krawędzi (oczywiście w deszczu). Czy zauważyłeś kiedyś, że 19-calowy tor płaski ma rodzaj "wiotkiej" ściany bocznej, a opona ma kształt grzyba? To wszystko część projektu. Ściana boczna się wygina i pozostawia jak najwięcej powierzchni bieżnika na ziemi i jest naprawdę pierwszą częścią zawieszenia.

Z perspektywy wyścigów drogowych, najczęściej jest odwrotnie. Trakcja rzadko jest problemem i nie chcesz, żeby ściana boczna się wyginała, chcesz, żeby chwytała, blokowała się i jechała.

Zatem pytanie brzmi... czy chcesz, żeby ściana boczna się wyginała, czy nie?
Dobry Boże Ron.., teraz wszystkich mylisz!:lol:
Tak, wiemy, że 160 to nie zawsze dokładnie 160 mm, dlatego mówimy "ogólnie", jeśli chodzi o rozmiar.

Ale cel wyginającej się ściany bocznej wchodzi również w grę w przypadku opon ATV.
 
#18 ·
To dobry post. Ale szybkie sprawdzenie kilku stron internetowych z oponami mówi, że 160 pasuje zwykle do obręczy 4,25"-5,0", a 4,5" jest optymalna. Zgadzam się, że opony muszą pasować zarówno do obręczy, jak i do potrzeb motocykla. Ale kiedy dochodzi do szczegółów (jak to, czy założyć 160 na obręcz 4,5" czy 5,0"), wszystko sprowadza się do preferencji. Osobiście wolę 160 na obręczy 4,5". Uważam, że profil jest zbyt płaski dla mojego gustu na obręczy 5,0". To spowalnia nieco czucie kierownicy, a także ogranicza przyczepność przy bardzo dużych kątach pochylenia. Ale to kwestia osobistych preferencji i możesz mieć własne zdanie na temat tego, jaki rozmiar obręczy jest najlepszy. Ważne, aby pamiętać (poza tym, że zabawnie jest widzieć gościa na SuMo z 180 lub 190 z tyłu), że opona musi być dopasowana do obręczy, jak również do motocykla, z odrobiną osobistych preferencji. Zejdę teraz z mojego kaznodziejskiego podestu.
 
#19 ·
Hej Brian - Zasadniczo masz obręcz wyśrodkowaną między wahaczem a łańcuchem. To świetna informacja!

Zamierzam frezować piastę i amortyzator kół CBR, aby obręcz również była wyśrodkowana. Moim głównym zmartwieniem jest to, o ile muszę przesunąć obręcz. W porównaniu do mojej obręczy do jazdy w terenie, musiałbym przesunąć 5-calową obręcz CBR o około 9 mm (3/8") w lewo (z dala od łańcucha).

Martwiłem się, jak bardzo przesunięcie o 9 mm wpłynie na właściwości jezdne. Zastanawiałem się, czy przesunięcie będzie zauważalne?

Zakładam, że nie masz żadnych obaw? Nic zauważalnie innego między lewymi i prawymi zakrętami?

Dobre wskazówki dotyczące osłony/bloku łańcucha. Będę o tym pamiętał.
 
#20 · (Edited)
Hey Brian -
So fundamentally you have the rim centered between the swing arm and the chain. This is great info!

I am looking at milling the hub and cush of the CBR wheels so that the rim is centered as well. My big concern is how much I need to offset the rim. Compared to my dirt rim, I would need to offset the 5" CBR rim about 9mm (3/8") to the left (away from the chain).

I was concerned how much the 9mm offset would effect rideability. I was wondering if the offset would be noticable?

I assume you don't have any concerns? Nothing noticably different between left and rights turns?

Good tips re the chain guard/block. I will keep that in mind.

Jedyną obawą jest brak możliwości przesunięcia szprych, ale posiadanie solidnego koła i radzenie sobie z dystansami...:rant: To moja jedyna obawa....

Nigdy nie odczułem różnicy... Myślę, że jeśli jeździsz z dużo większymi prędkościami RR, jestem pewien, że byłoby inaczej... Mam przesunięte przednie koła i nigdy nie zauważyłem różnicy.....
 
#23 ·
how many guys are running 160's on 4.25" wheels. i was going to give it a shot because that is what i got the best deal on. :shrug:
Goosedog jeździ na 160 na swojej Husce z felgą 4,25" i mu się to podoba. W tej chwili ma na niej Distanzę. Jeżdżę na 150 na moim DRZ 400 SM z felgą 4,50" i uwielbiam to. Całkiem dobrze nadaje się do ciągnięcia podnóżkami w dowolnym momencie. A kiedy zaczniesz ciągnąć twarde części, ile więcej myślisz, że potrzebujesz?

Tabela rozmiarów felg opon, którą zamieściłem wcześniej, jest tym, co producenci opon zamierzają, aby ich produkt pasował i działał poprawnie. Jeśli producent motocykla lub Ty zdecydujesz się na odstępstwo od tego, producenci opon niewiele mogą na to poradzić, poza poinformowaniem Cię, że to naprawdę nie jest właściwy rozmiar.

Wielokrotnie ludzie przekonują samych siebie, że opona o zbyt dużym rozmiarze działa dla nich lepiej. Jeśli zdecydujesz, że 160 jest dla Ciebie i Twojej felgi 4,25" idealny, to jak najbardziej to zrób. Istnieje pewna wartość w byciu zadowolonym z tego, co masz. I... znalezienie 160, który jest przeznaczony do felgi 4,25" (choć bardzo rzadkie), nie jest niemożliwe, a producent opon to wskaże. Zauważysz, że bieżnik nie zawija się dookoła...

Myślę, że intencją Briana było pokazanie ludziom (szczególnie nowym kierowcom), że dopasowanie opon zgodnie z zaleceniami producentów ma realną wartość. I nadal gorąco sugeruję, abyś przestrzegał ich wytycznych.:thumbup:
 
#24 ·
Próbowałem obu rozmiarów.
A to felga 4,75 od Carrozzeria.
160 był bardzo ciężki w porównaniu do 150.
Można było poczuć, jak spowalnia motocykl.
A skręcanie było wolniejsze z 160 i nie zużywał się prawidłowo, z powodu pewnego zaciskania.
Używałem pięciu kompletów 150 i jednego kompletu 160.
Opony to Power Race softs.
Podsumowując - Brian trafił w sedno!
 
#26 ·
Mam pytanie, na które, jak sądzę, jeszcze nie udzielono odpowiedzi. Mam felgę 5" i chciałbym założyć na nią oponę uliczną 150, ponieważ mógłbym wykorzystać dodatkowy prześwit na moim wahaczu i łańcuchu 01 520 KTM. Czy ktoś to robił? Wiem, że rozłożyłoby to oponę nieco i zwiększyło powierzchnię styku, ale jak wpłynie to na prowadzenie? Słyszałem tak wiele sprzecznych komentarzy na temat opony 160 na KTM, która ma problemy z prześwitem i łańcuchem (szczególnie z oponami ulicznymi), że niechętnie kupuję taką tylko po to, by stwierdzić, że nie pasuje. Ludzie wydają się również nigdy nie podawać roku produkcji swoich motocykli, gdy komentują, więc trudno jest dokładnie wiedzieć, jakie są "fakty". Jakieś rekomendacje dotyczące marek opon dla tego dopasowania felgi/opony =150 na 5"??? Dzięki
 
#27 ·
Mam pytanie, na które, jak sądzę, jeszcze nie udzielono odpowiedzi. Mam felgę 5", na której chciałbym zamontować oponę szosową 150, ponieważ mógłbym wykorzystać dodatkowy prześwit na moim wahaczu i łańcuchu 01 520 KTM. Czy ktoś to robił? Wiem, że rozłożyłoby to oponę nieco i zwiększyło powierzchnię styku, ale jak wpłynie to na prowadzenie? Słyszałem tak wiele sprzecznych komentarzy na temat opony 160 w KTM, które mają problemy z prześwitem i łańcuchem (szczególnie z oponami szosowymi), że niechętnie kupuję taką tylko po to, by stwierdzić, że nie pasuje. Ludzie nigdy nie wydają się podawać roku produkcji swoich motocykli, gdy komentują, więc trudno jest dokładnie wiedzieć, jakie są "fakty". Jakieś rekomendacje dotyczące marki opon dla tego dopasowania felgi/opony =150 na 5"??? Dzięki
Jakiś czas temu założyłem oponę Dunlop DOT 155 na felgę 5", działało to całkiem dobrze i wsunęło się na mój 03 525 SX, nawet z osłoną łańcucha. Wysunęła się tylko (w wyścigach) przy ekstremalnych kątach pochylenia, ale nigdy mnie nie przewróciła. Nigdy nie założyłem opony 150 na 5". FWIW, opony dunlop wydają się być węższe niż większość innych marek, przynajmniej tak odkryłem. Michelins są również dość wąskie. Opona 160 w którejkolwiek z tych marek powinna pasować bez większych problemów, chociaż nadal trzeba będzie ją wcisnąć podczas montażu, ale po założeniu powinno być wystarczająco dużo miejsca po każdej stronie. Jeśli dużo skaczesz i tym samym musisz mieć dużo luzu w łańcuchu, prawdopodobnie uderzy on w oponę. Jeśli możesz napiąć łańcuch do użytku na asfalcie, wszystko będzie w porządku.Najszersze opony, jakie pamiętam, to Avon Distanza i Maxxis slicks. Obie szerokie jak ciężarówka...
 
#28 ·
Dzięki Chase,
Nie jestem pewien, czy mój wahacz z 01 roku ma taką samą szerokość jak Twój z 03 roku. Wyglądają inaczej w miejscu mocowania osi, a modele przeszły pewne zmiany w latach 02-03. Mój mierzy maksymalnie 6 1/2" w miejscu najszerszej części opony 17". Opona uliczna 160 Dunlop mojego kolegi w jego całkowicie seryjnym 07 Husky 510SMR mierzy dokładnie 6". Jednak jego felga ma albo 4,25, albo 4,5. Więc mój dylemat polega na tym, czy moja felga 5" rozszerzy opony w rozmiarze 160 i będą szersze niż 6". Jeśli tak, to prześwit może być trochę ciasny. Szukałem godzinami w archiwach i nie mogę znaleźć odpowiedzi, których potrzebuję. Nie chcę kupować 160 i stwierdzić, że nie pasuje lub ociera o łańcuch, i nie chcę kupować 150 i stwierdzić, że nie działa prawidłowo na mojej feldze 5". Zacząłbym od 150, gdybym mógł być pewien, że to połączenie jest w porządku i nie powoduje żadnych problemów z prowadzeniem. Chciałbym używać Mich. Pilot Powers, ponieważ jeżdżę wyłącznie po ulicy. Czytałem na tej stronie, że ludzie mówią, że Mich. PP są szersze niż większość innych opon, więc widać, że internet jest pełen dezinformacji. Bardzo frustrujące! Nie mam w pobliżu żadnych ludzi z SM, z którymi mógłbym porozmawiać, w przeciwnym razie moje pytania byłyby już prawdopodobnie odpowiedzią.
 
#29 ·
Więc mój dylemat polega na tym, czy moja felga 5" sprawi, że opony w rozmiarze 160 rozłożą się i będą szersze niż 6".
Po szybkim pomiarze wydaje się, że twój wahacz jest węższy niż mój. Co mogę zasugerować... czy masz w pobliżu lokalnego dealera? Takiego, który ma wystawioną sporą ilość opon? Wyciąłbym klocek drewna o długości takiej samej jak od wewnętrznej stopki do stopki na twojej feldze, wcisnąłbym go w oponę, a następnie zmierzyłbym tam. Dałoby ci to pojęcie o tym, co opona zrobiłaby na kole... mogłoby dać ci pojęcie, które marki byłyby dla ciebie bardziej odpowiednie, nawet jeśli nie mają one dokładnie takiego modelu, jakiego chcesz. FYI... Michelin PP 150 na mojej feldze 4,5" ma 6" od krawędzi do krawędzi. Avon Distanza 160 na mojej feldze 5,0" ma 6 1/2". Dunlop 170 slick na mojej feldze 5,5" ma 6" (ale to slick...) a maxxis 165 na mojej feldze 5,5" ma ponad 6 1/2". Przepraszam, nie mogę bardziej pomóc. Gdybym miał rzucać kostką, spróbowałbym Dunlop 160 208 lub 209... Myślałem, że 208SM nie był złą oponą, ale innym się nie podobała. 150 to na pewno bezpieczniejszy zakład i nie sądzę, żebyś dla jazdy po ulicy pogorszył prowadzenie. Jeśli tak, to tylko przy bardzo ostrych/ekstremalnych kątach pochylenia może się trochę poślizgnąć. Poczułbyś to, zanim by cię zrzuciło...
 
#30 ·
Chase, pomiary, które mi podałeś, są bardzo cenne. Dzięki za poświęcony czas. Na pewno zacznę od 150. Potem, jak uruchomię to na jakiś czas i zobaczę, jak to wchodzi i wychodzi, będę wiedział, czy mogę tam włożyć 160. Spróbuję też triku z drewnianym klockiem,,,, dobry pomysł!
 
#33 ·
3forme,

FWIW Osobiście jeździłem na oponach 150/60 DOT firmy Metzeler, Pirelli i Michelin na mojej 5-calowej obręczy. Wszystkie działały dobrze i miały ładny profil z dużą powierzchnią styku przy głębokich kątach pochylenia. Wykorzystasz CAŁĄ powierzchnię bieżnika, ale jeszcze nigdy z żadnej nie spadłem. Używałem ich na ulicy, w wyścigach drogowych i supermoto na motocyklu o wadze 250 funtów/65 KM i nie miałem żadnych problemów. Nie zawracam sobie już głowy oponami 160, są po prostu większe i cięższe.
 
#83 ·
3forme ,

FWIW Osobiście jeździłem na oponach 150/60 DOT firmy Metzeler, Pirelli i Michelin na mojej 5-calowej obręczy. Wszystkie działały dobrze i miały ładny profil z dużą powierzchnią styku przy głębokich kątach pochylenia. Wykorzystasz CAŁĄ powierzchnię bieżnika, ale jeszcze nigdy z niej nie zjechałem. Używałem ich na ulicy, w wyścigach drogowych i supermoto na motocyklu o masie 250 funtów/65 KM i nie miałem żadnych problemów. Nie zawracam sobie już głowy oponami 160, są po prostu większe i cięższe.
świetna informacja. :thumbup:

Czy ktoś jeszcze jeździł na oponie 150 na 5-calowej obręczy?
 
#35 ·
Co wszyscy robią dla prześwitu łańcucha?

Mam YZ400 z 99 roku z tylnym kołem 4.25 i jeżdżę na oponie 160/60 avon. Ale zawsze wchodzi w łańcuch. Wszelkie sugestie byłyby wspaniałe. Myślę również o wypróbowaniu opon Shinko slicks i zastanawiam się, czy ktoś na nich jeździł? A jeśli tak, to czy 160/60 zmieści się na yz400,426,450 bez wchodzenia w łańcuch? A może powinienem po prostu wybrać 150/60?
 
#36 ·
Yyyyyup! Wybierz 150....Opony Avon BTW są o wiele szersze niż typowe 160....Avony i Pirelli/Metz są szersze niż normalnie....Dunnies są węższe niż normalnie....
 
#37 ·
Yyyyyup! Idź z 150....Opony Avon BTW są o wiele szersze niż typowe 160.....Avony i Pirelli/Metz są szersze niż normalne....Dunnies są węższe niż normalne....
Dzięki za informację. 150 to jest. Czy ktoś próbował Shinko? Dobre czy nie tak dobre? Myślę, że wszystko byłoby lepsze niż Avony. Są jak krążki hokejowe! :rolleyes2:
 
#38 ·
Prawie każda markowa opona produkowana w rozmiarze 150/60 powinna zapewniać dobrą przyczepność. Osobiście nie zaryzykowałbym Shinko, wzór bieżnika to kopia Yokohamy (A008 ?) z połowy lat 80., która wtedy nie była zbyt dobra. Mogą to być bardzo dobre opony, ale nie postawiłbym na to swoich kości i skóry. Nie jestem pewien, z których opon Avon jesteś niezadowolony, ale zazwyczaj robią dobre opony.